Φιλοσοφία και Μελοποιημένη Ποίηση


 


Συντονιστής Δράσης: Θεοφάνης Χάσκος ΠΕ02

Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 υλοποιήθηκε στο ΓΕΛ Βιάννου εκπαιδευτική δράση με θέμα «Μελοποιημένη Ποίηση και Φιλοσοφία». Η συγκεκριμένη δράση αποσκοπούσε στον σχεδιασμό, στην υλοποίηση και στην αποτίμηση ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού σύμφωνα με τις αρχές και τη μεθοδολογία της ΕξΑΕ. Το υλικό που δημιουργήθηκε αποτελεί πρωτότυπη σύνθεση και αποτέλεσμα έρευνας. Στη συνέχεια το εκπαιδευτικό αυτό υλικό χρησιμοποιήθηκε σε μια ολοκληρωμένη διδακτική παρέμβαση για τη διδασκαλία του μαθήματος της φιλοσοφίας της Β΄  Λυκείου μέσω της μελοποιημένης ποίησης. 



Η παιδαγωγική μέθοδος που εφαρμόστηκε ήταν αυτή της ανεστραμμένης τάξης. Οι μαθητές, δηλαδή, μελετούσαν το διαδραστικό ψηφιακό που δημιουργήθηκε στο σπίτι τους και στη συνέχεια στα δια ζώσης μαθήματα παρουσίαζαν στην ολομέλεια της τάξης τις ομαδικές ή ατομικές τους εργασίες τις οποίες ήδη είχαν αναρτήσει σε κατάλληλη εκπαιδευτική ψηφιακή πλατφόρμα-padlet.



Για την αποτίμηση της δράσης έγινε συνδυαστική έρευνα-ποσοτική και ποιοτική, στην οποία διερευνήθηκαν οι απόψεις των μαθητών σχετικά α) με την απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων, β) με τη βελτίωση της στάσης τους ως προς το μάθημα της Φιλοσοφίας και γ) με τη λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητα του διαδραστικού υλικού. Τα ερευνητικά δεδομένα που προέκυψαν έδειξαν 1. βελτίωση ψηφιακών δεξιοτήτων ως προς τις εφαρμογές που χρησιμοποιήθηκαν 2. Θετική στάση των μαθητών ως προς τον εναλλακτικό τρόπο διδασκαλίας και ότι το υλικό που χρησιμοποιήθηκε ήταν εύχρηστο και λειτουργικό.

Για να περιηγηθείτε στο διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό ακολουθήστε το σύνδεσμο:

https://e-me.edu.gr/groups/philosophy-music-poetry/wall

Για να δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας ακολουθήστε το σύνδεσμο:

https://docs.google.com/document/d/1RmgDNCpDX2JS5tUrpHeWpeqsesSBDxDU/edit?usp=sharing&ouid=112075357210418257713&rtpof=true&sd=true...